Allaways nätverk av servicefirmor täcker hela landet
Enhetsinformation för service och serviceblankett
Innan du kontaktar en auktoriserad Allway-servicefirma är det bra om du antecknar typen [type] och tillverkningsnumret [N:o] som står på märkplåten på centralenheten som du har i hemmet. Dessa uppgifter står på utsidan av centralenheten eller i sidan av turbinhöljet.
Innan du kontaktar Allaway-servicefirman är det även viktigt att säkerställa att systemet som finns installerat i hemmet verkligen är Allaways. Allaways produkter känns igen på Allaway-logotyperna.
Om du vill kan du tillsammans med produkten lämna in en serviceblankett till en auktoriserad Allaway-servicefirma. På så sätt säkerställer du att ditt ärende hanteras enligt din förmån med tillräcklig bakgrundsinformation samt att man i betjäningen uppmärksammar behoven för just ert system. Fyll i PDF-blanketten på datorn och skriv ut den, eller skriv ut en tom blankett och fyll i den för hand. Observera att den ifyllda blanketten inte kan sparas på datorn.
Anteckna centralenhetens typ [type] och tillverkningsnummer [N:o] innan du kontaktar servicefirman.
Allaway återförsäljare
Hitta din närmaste servicefirma
Garantiinformation
Allaway Oy lämnar tolv (12) månaders garanti för de centraldammsugare som de har tillverkat från och med datumet för överlåtelse av produkten. För centralenheternas motorer lämnas fem (5) års garanti.
Om ett fel uppstår under garantitiden, ska kunden utan dröjsmål kontakta närmaste auktoriserade Allaway-servicefirma.
Närmare garantivillkor hittar du i bruks- och serviceanvisningarna för centraldammsugare.
Garantivillkor från och med 2008
Garantivillkor för åren 2001–2007